Ga naar hoofdinhoud

Waardebonnen

 Enkele richtlijnen

 

Sinds het begin van 2009 worden door Ondernemend Waasmunster waardebonnen uitgegeven van 5 en 10 euro.

Deze bonnen kunnen in de gemeente worden gebruikt voor het aankopen van allerlei goederen en diensten die verricht worden door ondernemers die in Waasmunster gevestigd zijn of er actief zijn.

Om de verhandeling van de bonnen vlot te laten verlopen dienen de volgende regels te worden nageleefd.

  1. Uitsluitend de actueel uitgegeven bonnen (uiterste geldigheidsdatum 25 december 2025) zijn geldig;
  2. De bonnen zijn voorzien van een droogstempel (een afbeelding in reliëf) met het wapen van de gemeente of het logo van Ondernemend Waasmunster en van een barcode. Indien een bon wordt aangeboden die deze stempel en de barcode niet draagt kan hij niet in ontvangst worden genomen;
  3. De bonnen zijn uitsluitend bedoeld voor het betalen van aankopen bij een Waasmunsterse ondernemer (zie de lijst op de website). Zij kunnen in geen enkel geval worden ingeruild voor geld zonder een aankoop. Enkel de betaling van aangekochte goederen of diensten is toegelaten;
  4. De bonnen kunnen uitsluitend worden aangekocht bij één van de aankooppunten vermeld op de lijst vermeld op deze website;
  5. Op elk van de bonnen is een uiterste geldigheidsdatum afgedrukt. De actuele bonnen zijn geldig tot en met 31 december 2025. Nieuw uitgegeven bonnen zullen vanaf september 2025 een nieuwe uiterste geldigheidsdatum dragen;
  6. Na het verstrijken van de uiterste geldigheidsdatum zullen de bonnen nog gedurende 1 maand kunnen worden in ontvangst genomen door de deelnemende ondernemers en zullen zij nog 3 maanden kunnen worden uitgewisseld bij Ondernemend Waasmunster. Na het verstrijken van die datum zijn de bonnen onherroepelijk vervallen;
  7. Door ondernemers in betaling ontvangen bonnen kunnen aan Ondernemend Waasmunster worden bezorgd voor terugbetaling op de volgende wijze:
    – zij worden tegen ontvangstbewijs overhandigd of aangetekend verstuurd naar één van de bestuursleden (zie het bestuur)
    – zij zijn vergezeld van alle gegevens van de ondernemer die ze voor terugbetaling aanbiedt: officiële naam en voornaam of benaming van de onderneming, ondernemings- en BTW-nummer, juist adres en financieel rekeningnummer
    – vermelding van het aantal terugbezorgde bonnen
    – vermelding van het bedrag dat deze bonnen vertegenwoordigen
    – vermelding van eventuele opmerkingen of suggesties
  8. De aangeboden bonnen zullen na verificatie worden terugbetaald door de penningmeester door overschrijving op het meegedeelde financieel rekeningnummer. De voorziene terugbetalingstermijn bedraagt ten hoogste 4 weken na de aanbieding, behoudens onvoorziene omstandigheden.
Back To Top